Graafinen suunnittelu
konseptointi ja markkinointi
Graafista suunnittelua yli kahdenkymmenen vuoden kokemuksella.
Ulkoasusuunnittelu, visuaaliset uudistukset ja konseptit, konseptikäsikirjat, taitot, kuvausbriifaus, kuvausjärjestelyt
Verkkosivut, sisällön tuotanto verkkoon
Yritysilmeet, tapahtumailmeet, graafiset ohjeistot, logot, kortit flyerit, lomakkeistot
Kuvitukset, kuvausjärjestelyt
Hyödynnä monipuolista osaamistani ja verkostoani
Ongelmanratkaisu
Kumppanuus
Ei niin pientä asiaa, ettei sitä kannattaisi laittaa kuntoon, jos se on bisneksesi kompastuskivi tai muuten sinua vaivaa.
Pitkäaikaista kumppanuutta tai keikkatyötä yksittäisessä projektissa. Yksinpuurtamisen vastapainoksi sparrausapua.
Konsultaatiokäynti
Apua ongelman hahmottamiseen ja ratkaisun löytymiseen. Eväät projektin itsenäiseen jatkoon tai ehdotus yhteystyökuvioihin.
Uutta luomaan
Luodaan jotain ihan uutta tai laitetaan kaikki uusiksi puhtaalta pöydältä! Kaiken kokoiset projektit joustavasti sovitun aikataulun mukaisesti.
Hyvä ja rakaskin tyyli kaipaa päivitystä. Säilytetään vanha ja hyvä, mutta tuodaan se tähän päivään!
Vanhaa uudistamaan
Tutustu työnäytteisiini!
Ulkoasusuunnittelu ja taitto
Julkaisujen, lehtien ja esitteiden taitto ja ulkoasusuunnittelu on pitkäaikaisinta osaamistani. Valmistuttuani graafiseksi suunnittelijaksi vuonna 2000 aloitin taittamalla ja viihdyn yhä taittojen parissa.
TAITTOJA JA KUVASUUNNITTELUA
Näyttävät taitot edellyttävät kuvasuunnittelua sekä kuvatoimitusta, onnistuneita kuvauksia tai kuvituksia.
Nämä kaikki vaativat asiakkaan tuotteen tuntemusta ja luovuutta. Verkostooni kuuluu suuri määrä ammattitaitoisia kuvaajia ja tuttujen kuvaajien kanssa työskennellessä lopputulos on onnistunut ja brändin linjan mukainen.
Kuvaa klikkaamalla aukeaa pieni valikoima lehtitaittoja.
HARTWALL, POINT
VISUAALINEN UUDISTUS
Hartwallin Point-lehden visuaalinen uudistus piti sisällään lehden uudistamisen uuden graafisen ilmeen mukaiseksi.
Suunnittelin lehteen etu- ja takakanteen yhtenäisen kantavan teeman. Etukannen idean jatkuminen takakannessa huomioitaisiin lehdissä jo suunnitteluvaiheessa.
Avaa matalaresoluutio PDF selataksesi uudistettua lehteä!
RKL, RAKENNUSTAITO
VISUAALINEN UUDISTUS
Rakennustaito lehden visuaalinen uudistus. Lehteen haettiin ryhtiä ja graafisia linjoja. Uudistuksessa otettiin huomioon myös lehden verkkoversio ja sen esteettömyys.
Uudistuksen jälkeen toimin lehden AD:na vuoden 2019 loppuun asti. Konseptisuunnitelmani jäi elämään lehden siirtyessä toisaalle taittoon.
Selaa lehden visuaalista uudistusta.
HELSINGIN ENERGIA,
HELEN-LEHDEN UUDISTUS
Helen -lehden visuaalinen uudistus ja taitto.
Asiakas toivoi uudistukselta muutosta naistenlehtimäisempään ja pehmeämpään suuntaan. Kansi uudistettiin kuvaussuunnitelmaa myöden.
Ulkoasusuunnittelun lisäksi taitoin ja toimin Helenin AD:na kahteen otteeseen useita vuosia.
Voit selata kansi-ja taittouudistusta!
Luovia erottuvia ulkoasuja
Verkkosivut (kotisivut)
Seikkailet parhaillaan Wixillä suunnittelemillani ja rakentamillani verkkosivuilla. Wixin lisäksi käytän Webflow alustaa. Lisäksi teen verkkosivusuunnittelua XD:llä ja Figmalla.
SEITSEMÄS TAIVAS
VERKKOSIVUT
Olen suunnitellut ja toteuttanut oman yrityskseni verkkosivut Wixillä. Kuvat ovat omiani ellei toisin mainittu.
MONIKANAVAINEN SISÄLLÖNTUOTANTO
Olen ollut mukana suunnitelemassa ja toteuttamassa lukuisille monikanavaisille asiakkaille sisällöntuotantoa myös verkkoon.
KYLÄYHTEISÖN VERKKOSIVUT
Verkkosivut Hertsikan Pumpulle. Pumppu on Herttoniemen asukastoiminnan luova keskus.
TOIMITTAJAN KOTISIVUT
Jaana Kalliokosken verkkosivut on suunniteltu Figmalla ja toteutettu Webfloulla.
Tarvitsetko
verkkosivut?
Konseptisuunnitelmat ja käsikirjat
Asiakkaan tavoitteet, kohderyhmä, kanavat ja käytössä olevat resurssit, muodostavat kivijalan, jonka pohjalta osaan paketoida innostavan, toimivan ja vaikuttavan tuotteen asiakkaan bisneksen avuksi.
Esimerkiksi lehtisuunnittelussa on oltava vahva ymmärrys siitä, kuinka lehdelle luodaan toimiva lukijaystävällinen rytmi. Julkaisun eri juttupaikoilla on oma paikkansa osana kokonaisuutta. Lukijan aivoille on hyvä tarjota vuoroin isoja kokonaisuuksia joihin paneutua, vuoroin nopeita, "välipaloja". Nykyään harvoin suunnitellaan sisältöä vain yhteen kanavaan vaan konseptit ovat lähes aina monikanavaisia ja se otetaan huomioon jo konseptia luodessa.
Ota yhteyttä, kun tarvitset konseptisuunnittelijaa!
HELSINGIN KAUPUNKI, HELSINKI-LEHTI
KONSEPTIUUDISTUS, -KÄSIKIRJA, TAITTOPOHJAT
Helsinki-lehden toimitus huomasi ilmestymistiheyden muututtua, ettei vanha konsepti enää toiminut harvemmin ilmestyvässä lehdessä. Lehden elinkaari muuttui ratkaisevasti, kun aikaisemmin kuudesti vuodessa ilmestynyt lehti alkoi ilmestyä vain kahdesti vuodessa. Lyhytaikaisista tapahtumista ollut enää mielekästä viestiä entiseen tapaan. Toivottiin erilaisia lähestymiskulmia ja tapoja viestiä Helsingin tapahtumista.
Uudessa konseptissa kiinnitettiin myös huomiota lehden rytmiin ja etsittiin visuaalisia ratkaisuita tiiviin informatiivisen lehden luettavuuteen.
Asiakkaalle esiteltiin konsepti, jossa vuorottelivat isot ja rauhalliset lukujutut vastapainona rönsyileville ja informaatiota pulppuaville infosivuille. Painavia tekstimassoja tasapainotettiin ilmavin kuvin ja esiteltiin taittajalle keinoja keventää taittoja.
Asiakkaan kanssa käytiin uusi konsepti läpi ja esiteltiin taittotyötä helpottamaan tehty työkalu: konseptikäsikirja. Asiakkaalle toimitettiin esimerkkitaitot, taittotiedostot, ja konseptikäsikirja, joiden pohjalta asiakas jatkoi lehden taittamista itsenäisesti.
HELSINGIN KAUPUNKI, VERKKOSIVUSTO
Konseptikäsikirja on tärkeä työkalu kaikille niille, jotka osallistuvat sisällön tuotantoon. Konseptikäsikirjaa käytetään sekä yrityksen sisällä että sillä jaetaan tietoa yhteistyökumppaneille brändinmukaisesta viestinnästä.
Toteutin Konseptikäsikirjan Helsingin kaupungin verkkosivustolle työparini Jani Söderlundin uudistaman verkkokonseptin pohjalta.
Roolini: Konseptikäsikirjan työstäminen, esittely asiakkaalle ja asiakkaan opastus. Kuvatoimitus artikkeleihin.
Konseptikäsikirjan luominen verkkosivustolle
Konseptikäsikirjan luominen verkkosivustolle
Tarvitsetko
konseptisuunnitelijaa?
Yritysilmeet, logosuunnittelu ja graafiset ohjeistot
Uudet yritysilmeet ja olemassa olevan brändin kehitystyö. Myös yrityksen brändiä tukevat tuotteet ja viestintä.
KULUTTAJALIITTO, KULUTTAJASTUDIO
ANIMAATIO, GRAFIIKAT JA LAVASTUS
Pienessä työryhmässämme kuluttajastudion 12 videopodcastin tuotannossa roolini oli sekä grafiikoiden ja animaatioiden suunnittelu että lavastus.
Describe your image
Describe your image
Describe your image
RAVINTOLA PIKKUHUKKA,
LOGOSUUNNITTELU
Logo on tuotteen ja yrityksen (seuran, säätiön, jne) ja tärkein visuaalinen tunniste. Hyvä logo on pitkäikäinen ja monikäyttöinen. Logosta tehdään usein vaaka ja pystyversio ja sen on hyvä toimia myös mustavalkoisena ja negana.
LINJA-AUTOLIITTO
GRAAFINEN ILME JA LUKUISIA TUOTTEITA
Linja-autoliitto on pitkäaikaisimpia asiakkaitani. Suunnittelin yhteistyössä Väinö Teittisen kanssa Linja-autoliitolle ja Bussialan kehittämispalveluille brändi-ilmeen.
Laaja ohjeisto määrittelee logon käytön, brändivärit ja fontit, käyntikortit, lomakkeet, powerpoint -pohjat, banderollit ja oheistuotteet. Se antaa ohjeita lehtitaittoon ja esitteiden ulkoasuun
4-6 kertaa vuodessa ilmestyvän Linja-lehden lisäksi olen suunnitellut ja toteuttanut lukuisia eri tuotteita niin painotuotteiksi kuin digitaalisestikin.
Ohjeistoa käytetään sekä yrityksen sisällä että jakamaan tietoa yhteistyökumppaneille brändinmukaisesta viestinnästä.
Selaa graafisen ohjeiston mallisivuja nuolista
Logo ja sen käyttö
Selaa graafisen ohjeiston mallisivuja nuolista
Tarvitsetko yritykselle
tai tapahtumalle ilmettä?
Kampanjat ja tapahtumailmeet
Kampanja- ja tapahtumailmeet tarpeen mukaan joko perustuen jo olemassa olevaan brändiin tai uuden oman ilmeen luominen tapahtumalle tai kampanjalle.
HERTTONIEMEN KYLÄJUHLAN
GRAAFINEN ILME & MAINOSKAMPANJA
Herttoniemen kyläjuhlan ilme. Suunnittelin ja toteutin jokavuotiselle kyläjuhlalle markkinointimateriaalit sosiaaliseen mediaan ja kadunvarsimainontaan. Tapahtuma-alueelle suunnittelin ja toteutin suuren ulkoilmakartan, kyltit tapahtuma-alueen toiminnoille.
Halusin olla mukana lanseeraamassa tapahtumaa ja maalaamassa lapsille kasvomaalauksia kyläjuhlan ilmeen eläinhahmoista. Voi miten monta iloista kettua, siiliä ja karhua tapahtumassa vilistikään!
VAPAAEHTOISTYÖ VAALIKAMPANJANJASSA
Kampanjamateriaali, mm. flyerit, somemainonta, verkkosivuston leiskaus ja raitiovaunun kyljen julkisivumainonta.
Olin eduskuntavaalivaalikampanjassa graafisena suunnittelijana nostamassa lasten oikeuksia mukaan yhteiskunnalliseen keskusteluun. Halusin antaa työpanokseni tärkeän asian puolesta itähelsinkiläisen lapsioikeusjuristin, nyttemmin apulaispormestari Johanna Laisaaren pyrkiessä eduskuntaan vuonna 2015 .
Kampanja oli erityisesti perheellisten naisten yhteinen ponnistus ilmapalloineen ja tarroitettuine hiekkalaatikkolapioineen.
Henkilö-, tapahtuma- ja mainoskampanjat
Kuvitukset
Monet tuotteet ja brändit tarvitsevat kuvien tueksi kuvituksia, infografiikkaa ja luovaa kuvankäyttöä. Siinä missä valokuvat loppuvat luovuus usein vasta roihahtaa.
KORTTEJA LASTEN- JA LAHJATAVARALIIKKEISIIN
Korttejani myivät aikoinaan Harjun Paperi, Joutsan käsityökeskus, Olkkari, Nide Kirjakauppa, Punainen Norsu, Riimikko, Rööm, Putinki, Taitoshop, Taruliina, Tingeling, Zicco
Describe your image
Describe your image
Describe your image
KUVITUKSIA PAINOTUOTTEISIIN
Kuvitukset tuovat vaihtelua – eivät vain graafikon työhön, vaan etenkin painotuotteisiin. Kuvituksen keinoin voidaan visualisoida moni sellainen asia, johon valokuva ei taivu.
Kuvasta aukeaa julkaistuja kuvituksiani.
OMPELUKUVA-AAKKOSET
VARHAISKASVATUKSEEN
Ompelukuva-aakkosia ommellessa lapsi harjoittelee hienomotorisia taitoja, kasvattaa pitkäjänteisyyttä ja ja oppii kuin vahingosssa kirjaimet.
Tukeva 400 g/m² A5-kokoinen kartonki (148 x 210 mm) kestää hyvin pienten ompelijoiden käsissä eikä päästä tussiakaan läpi.
Tarvitsetko kuvittajaa?